Digital marketing – 5 działań wspierających lokalnie promocję agenta

Badania pokazują, że aż 65% Polaków wyszukuje informacji o towarach lub usługach w internecie (GUS). Dlatego digital merketing (marketing internetowy) jest kluczowym elementem promocji firmy. Najważniejszą cechą nowoczesnego Dystrybutora Ubezpieczeniowego – Agenta/OFWCA – jest otwartość na zmiany i innowacyjne rozwiązania. Dlatego przygotowaliśmy propozycje działań, które pomogą wzmocnić Twoją pozycję wśród konkurencji. Są to działania odpowiednie zarówno dla Agenta na początku swojej przygody z ubezpieczeniami, jak i dla Agenta, który działa w branży od wielu lat i chce zacząć być widoczny w internecie.

Na początek przeanalizuj konkurencję na lokalnym rynku

Znasz powiedzenie “Swoich przyjaciół trzymaj blisko, a wrogów jeszcze bliżej”? Jak podaje Komisja Nadzoru Finansowego w 2021 roku było 30 tys. zarejestrowanych Agentów oraz ok. 247 tys. OFWCA. Konkurencja to nieodzowny element w każdej branży. Przeanalizuj konkurencję na lokalnym rynku. Zadaj sobie pytanie: W czym konkurencja wyprzedza mnie, jeśli chodzi o reklamę w internecie? Poznaj słabe i mocne strony konkurentów oraz określ zagrożenia i szanse dla swojego biznesu. Takie rozpoznanie pozwoli ustalić, czy jesteś w cieniu konkurencji. Jeśli tak, to musisz nie tylko jej dorównać, ale wyprzedzić o kilka kroków. Pomożemy Ci w tym!

1.   Promuj się lokalnie dzięki Wizytówce Google Moja Firma

Google Moja Firma to zarówno narzędzie, jak i platforma powiązana bezpośrednio z Mapami Google, pozwalająca właścicielom biznesów na zarządzanie informacjami na temat ich działalności. Aż 46% zapytań trafiających do Google to wyszukiwania lokalne. Co oznacza, że jest to idealne narzędzie do pozyskiwania klientów z okolicy.

Dostarcza potencjalnym klientom podstawowe informacje o firmie: nazwa, lokalizacja, dane kontaktowe, godziny otwarcia, zdjęcia, produkty, oferty, aktualne promocje oraz opinie klientów, którzy już skorzystali z Twoich usług. Pozytywne opinie pozwalają zbudować zaufanie i dobry wizerunek firmy. Regularnie prowadzona i dobrze zoptymalizowana wizytówka jest wyżej pozycjonowana w przeglądarce. Dlatego tak ważne jest, aby poświęcić czas na jej dopracowanie i odpowiednie moderowanie.

Dział marketingu Alwisa postanowił wyręczyć w tym swoich pośredników. Zarządzanie wizytówką jest czasochłonne, a jak wiadomo czas Doradcy Ubezpieczeniowego jest bezcenny. Dlatego my przejmujemy to zadanie. Każda prowadzona przez nas wizytówka jest w pełni uzupełniana i aktywnie aktualizowana. Aby skorzystać z tej opcji zupełnie za darmo, Agent nie musi współpracować z nami na wyłączność. Wystarczy, aby za pośrednictwem naszej agencji oferował produkty majątkowe lub życiowe minimum jednego Towarzystwa Ubezpieczeniowego. Prowadzenie wizytówek powierzyło nam już 200 agentów. Odezwij się do nas jsekula@alwis.pl.

2.   Otwórz się na nowe grupy klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych

Jednym z najprostszych sposobów promocji firmy są media społecznościowe. Zdecydowanie najwięcej Polaków ma konto na Facebooku, bo aż 17,65 mln. Z aplikacji Instagram korzysta ponad 10 mln użytkowników („Social Media w Polsce 2022”, DataReportal). Inne platformy to Twitter, LinkedIn, TikTok itd. Spokojnie! Nie musisz od razu zakładać konta na każdej z nich. Może na początek Facebook? Otwórz się na nowe grupy klientów np. milenialsów, którzy są na etapie zakładania rodzin, zakupu domów/mieszkań i samochodów.

Celem działań w mediach społecznościowych jest zwiększenie widoczności firmy w sieci (lepsze pozycjonowanie), reklama (pozyskanie nowych klientów) oraz prezentowanie swojej oferty (budowanie pozytywnego wizerunku). Przede wszystkim należy kompletnie i starannie uzupełnić informacje i zdjęcia na swoim profilu, to wpływa na wiarygodność i widoczność w sieci. Kolejnym krokiem jest tworzenie odpowiednich treści – angażujące posty oraz estetyczne grafiki. Grafiki powinny być ze sobą spójne. Jeśli zdjęcia, to dobrej jakości. Nasze OFWCA otrzymują bezpłatny dostęp do bazy kilkuset zdjęć z kategorii „ubezpieczenia” na platformie www.zdjecia.alwis.pl/login, które mogą wykorzystywać w tworzeniu treści w mediach społecznościowych.

Dodatkowym wzmocnieniem rozpoznawalności jest promocja postów. Możesz dokładnie określić grupę docelową np. jeśli chcesz promować ubezpieczenie turystyczne, to wybierasz osoby „często podróżujące za granicę”, „używające aplikacji Booking.com” itp.. Natomiast jeśli ubezpieczenie szkolne, to musisz dobrać grupę według danych demograficznych np. „rodzice dzieci w wieku…”. Określić należy również lokalizacje. Jeśli chcesz reklamować się lokalnie, wybierasz miejscowość, w której działasz i okolice. Jak widzisz Facebook to bardzo sprawnie działająca machina marketingowa dająca wiele możliwości promocji.

Możesz też promować swoją działalność bez wydawania dodatkowych pieniędzy. Regularnie udostępniaj posty, które zaangażują i zaciekawią potencjalnego klienta, odpowiadaj na pytania, doradzaj. Pozwól się poznać jako specjalista w zakresie ubezpieczeń, ale też doradca, który znajdzie chwilę na kawę w biurze i rozmowę o możliwościach ochrony ubezpieczeniowej.

Nie wiesz jak zacząć? OFWCA Alwis&Secura mogą liczyć na opracowane przez nas instrukcje, samouczki oraz spersonalizowane grafiki. Jesteśmy również w fazie przygotowywania pakietu szablonów do samodzielnej edycji przez Agenta za pośrednictwem prostej i intuicyjnej platformy Canva. Agenci otrzymają dostęp do szablonów zupełnie za darmo!

3.   Szukaj klientów tam gdzie potrzebują Twoich usług – grupy tematyczne

Najłatwiej znaleźć klienta w miejscu, gdzie on szuka Ciebie! Dlatego bardzo skutecznym sposobem reklamy jest aktywne udzielanie się w grupach tematycznych. Na Facebooku znajdziesz dziesiątki grup o nazwie „Szukam ubezpieczenia (i tu konkretne ubezpieczenie)” dołącz do wybranych i doradzaj pod wpisami, odpowiadaj na pytania – pokaż swoją wiedzę. Z mniej bezpośrednich grup tematycznych idealne będą grupy typu „Budowa domu – małopolska” lub „Kredyt hipoteczny – porady”. Znajdź taką grupę, która będzie dotyczyć Twojej okolicy. Osoby budujące dom lub starające się o kredyt hipoteczny, to idealni potencjalni klienci. Udzielaj się aktywnie pod w komentarzach, a dzięki temu zostaniesz uznany za eksperta, a osoby zainteresowane ochroną ubezpieczeniową odwiedzą Twój profil i odezwą się po poradę lub ofertę.

4.   Im głośniej o Tobie w sieci tym lepiej – załóż konto na Mapie Agentów

Im więcej powielających się informacji o firmie na różnych portalach i platformach, tym bardziej jest ona widoczna. Dlatego warto zarejestrować się na branżowym portalu, jakim jest Mapa Agentów. Oferuje Agentom dostęp do narzędzi marketingowo-sprzedażowych oraz wartościowej wiedzy z przekroju: budowania marki osobistej, sprzedaży oraz ubezpieczeń. Jednocześnie jest miejscem do promocji działalności Agentów poprzez wyszukiwarkę oferty skierowaną do klientów detalicznych. Dołączając do tej społeczności zyskujesz narzędzia dostępne na portalu: nagrania webinarów, e-booki, baza zdjęć i wiele innych Będziesz mógł również połączyć konto Google z Mapą Agentów, dzięki temu za każdym razem, kiedy ktoś opublikuje nową opinię o Twojej firmie na Wizytówce Google Moja Firma – pojawi się ona także na Twoim profilu. Jeszcze więcej osób będzie miało szansę je zobaczyć.

Agenci współpracujący z nami dostają dostęp do konta premium na Mapie Agentów, co oznacza nieograniczony dostęp do materiałów i wyższą pozycję w wyszukiwarce Agentów. A już niebawem zostaną aktywowane kolejne nowe narzędzia. Jednym z najbardziej rewolucyjnych będzie możliwość przekształcenia zwykłej wizytówki Agenta na wizytówkę premium, która będzie wyglądać jak niezależna strona www. Adres wizytówki spersonalizowany zostanie pod Agenta – bez domeny „mapaagentow”. Dzięki tej przełomowej opcji Agent nie będzie musiał projektować kosztowej w realizacji i administracji strony internetowej.

5.   Przypomnij o sobie – e-mail marketing

Aby wypracować relację ze swoimi klientami idealnym pomysłem jest cykliczne wysyłanie maili do bazy swoich klientów. Mogą zawierać informacje o nowych ofertach, promocjach lub po prostu życzenia z okazji świąt. Ważne, żeby były spójne wizualnie i z niewielką ilością tekstu. Jest to forma przypominania o swojej firmie i budowania mocniejszych więzi z klientem. Pamiętaj jedynie, żeby nie wysyłać ich za często, ponieważ mogą mieć odwrotny skutek – najlepiej nie więcej niż 1-2 razy w miesiącu. Żeby usprawnić procesy wysyłki newsletterów możesz skorzystać z darmowych programów do mailingów np. Mailchimp lub MailerLite.

Bądź otwarty na nowe rozwiązania – dołącz do nas

Działania marketingowe wewnątrz Alwis&Secura są bardzo zaawansowane i wspierają sprzedaż swoich Doradców przez ogólnopolskie kampanie w sieci Facebook, a także Google. Chcesz naszego wsparcia merytorycznego oraz marketingowego? Stworzyliśmy swoisty klub ubezpieczeniowy, do którego rekrutujemy Agentów zapewniając im pakiet narzędzi. Klub ma ograniczoną liczbę członków. Może do niego należeć maksymalnie 2 tys. Agentów. Mają oni zapewnione kompleksowe zaplecze wsparcia. Skupiliśmy się na wyszkoleniu i pomocy na każdym etapie kariery ubezpieczeniowej Agentów współpracujących z nami. Zapraszamy do współpracy www.alwis.pl.


Poprzedni wpis

Ubezpieczenie od kradzieży z włamaniem i rabunku

Następny wpis

Odszkodowanie za koła zniszczone wskutek złego stanu drogi – CASE STUDY