Kreowanie własnej marki w mediach społecznościowych czyli kilka słów o marketingu

Kreowanie własnej marki w mediach społecznościowych czyli kilka słów o marketingu

W ostatnich latach media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowej każdej nowoczesnej firmy. Obecnie social media to nie tylko platformy do komunikacji, ale narzędzia umożliwiające budowanie marki na dużą skalę. Zadajesz sobie zatem pytania, jak skutecznie wykorzystać te kanały, aby stworzyć silną i rozpoznawalną markę? Dlaczego budowanie marki osobistej jest istotne? Jaki kanał komunikacji wybrać?

W poniższym artykule przyjrzymy się więc kluczowym aspektom budowania marki w mediach społecznościowych. Przedstawimy kilka filarów silnej marki osobistej, omówimy w skrócie, jak określić grupę docelową, do której kierujemy nasz marketing, jakie treści publikować, aby angażować odbiorców oraz jakie narzędzia mogą wspomóc proces kreowania marki. 

Dlaczego budowanie marki osobistej jest istotne?

W dzisiejszym cyfrowym świecie, marka osobista stanowi Twoją wizytówkę, która odróżnia Cię od innych i pomaga wyróżnić się w tłumie. Warto postawić na spójność i autentyczność, dzięki czemu zyskujesz zaufanie i wiarygodność w oczach swoich odbiorców. Warto pamiętać również, że nie wszyscy obserwujący nas w mediach społecznościowych są naszymi klientami.

Budowanie marki osobistej ma na celu przekształcenie potencjalnych klientów w lojalnych klientów. Ludzie chętniej nawiązują współpracę z osobami, które są dla nich znane i które postrzegają jako ekspertów w swojej dziedzinie. Świadome kreowanie swojego wizerunku może pomóc w budowaniu pozytywnych relacji z klientem.

Wybór kanału komunikacji i określenie grupy docelowej.

Najważniejszym aspektem podczas budowania swojego wizerunku w mediach społecznościowych jest zidentyfikowanie grupy docelowej. Czym ona jest? Jest to określona kategoria odbiorców, do których kierujemy swoje działania marketingowe. Czyli są to osoby, które w naszym odczuciu najbardziej prawdopodobnie zainteresują się danym produktem. Osoby wchodzące w skład grupy docelowej łączy kilka wspólnych cech, jak np. wiek, płeć, zawód, zainteresowania, dochody, preferowane kanały komunikacji itd. Podczas określania grupy docelowej należy pamiętać, że dane, które analizujemy, będą różnić się w zależności od konkretnego biznesu.

Należy również określić, gdzie znajdują się nasi potencjalni klienci, z których platform korzystają. Warto zwrócić uwagę na statystyki dostępne w internecie. Na poniższych wykresach widać jaki % użytkowników w danym wieku korzystało z mediów społecznościowych w styczniu tego roku w Polsce.

Wykres przedstawiający użytkowników Facebooka w Polsce w styczniu 2024 r. z podziałem na płeć i grupę wiekową
Użytkownicy Facebooka w Polsce w styczniu 2024 r.
Wykres przedstawiający użytkowników Instagrama w Polsce w styczniu 2024 r. z podziałem na płeć i grupę wiekową
Użytkownicy Instagrama w Polsce w styczniu 2024 r.
Wykres przedstawiający użytkowników LinkedIn w Polsce w styczniu 2024 r. z podziałem na grupę wiekową.
Użytkownicy Linkedin w Polsce w styczniu 2024

Rozpoznanie potrzeb klienta.

Aby strategia marketingowa była skuteczna, warto aby nasz produkt rozwiązywał problemy klienta poprzez zdefiniowanie jego potrzeb i celów. Skupiamy się na eliminacji bolączek klienta i odwołujemy się do emocji, zwłaszcza lęku, który może motywować do zakupu bardziej niż oczekiwanie na zysk.

Omawiając z klientem jego problemy sprawiamy, że zainteresowanie ofertą wzrasta. Ważne jest uświadomienie klientowi, jak jego życie zmieni się po zakupie u nas, zakładając, że klient nie zdaje sobie z tego sprawy, dlatego warto zadawać pytania, np. poprzez ankiety. 

Filary silnej marki osobistej.

Budowanie silnej marki osobistej opiera się na kilku kluczowych filarach:

  • Budowanie wizerunku eksperta – dzielenie się wiedzą oraz wsparcie dla klienta, budowanie zaufania. Pamiętajmy, aby tworzyć nie tylko treści związane ze sprzedażą bezpośrednią, ale też edukować odbiorców. 
  • Misja marki osobistej – co robi nasza firma dla innych, jakie ma wartości. Misja pomaga nam stawiać sobie celeMisja powinna być realna, prosta i stała.
  • Strategia komunikacji – czyli po co chcemy się komunikować w social mediach i w jaki sposób? Czy chcemy się komunikować np. poprzez relacje, posty, relacje na żywo, kampanie reklamowe itp. oraz jak często chcemy się komunikować z naszymi odbiorcami (regularność to podstawa)
  • Wygląd profilu w social mediach – zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, używanie szablonów do tworzenia treści. Informacje o nas, kim jesteśmy i co mamy do zaoferowania naszym odbiorcom. 
  • Budowanie marki osobistej w oparciu o nasze mocne strony, autentyczność oraz to, co nas wyróżnia na tle konkurencji.
  • Opinie naszych klientów – prośba o wystawienie opinii i publikowanie ich
  • Analiza naszych działań. 

Co może pomóc Ci w wykreowaniu i wyróżnieniu Twojej marki?

W obecnym świecie cyfryzacji istnieje wiele możliwości, by pomóc sobie w trakcie tworzenia własnego wizerunku marki. My chcielibyśmy przedstawić Ci nasz pakiet aż 60 szablonów grafik oraz gotowe treści do postów, dla Agenta Ubezpieczeniowego. Pomoże Ci to w wypromowaniu swojego profilu w mediach społecznościowych i oszczędzi twój czas na tworzeniu nowych treści. Przygotowaliśmy dla Ciebie gotowe rozwiązania, które wystarczy, że dostosujesz do identyfikacji swojej firmy. Pakiet ten pomoże Ci zbudować profesjonalny, spójny wizerunek swojej działalności. Dzięki niemu wyróżnisz się na tle konkurencji, zbudujesz autorytet i zaufanie. Sprawdź szczegóły na naszej stronie https://lp.mapaagentow.pl/szablonyCanva-60

Poprzedni wpis

Ucieczki z miejsca zdarzenia nie obejmuje ochrona ubezpieczeniowa

Następny wpis

O czym należy pamiętać przy wyjazdach zagranicznych samochodem