UNIQA i AXA łączą siły. Co to oznacza dla agentów spółek?

UNIQA to grupa ubezpieczeniowa z Austrii, która w lutym bieżącego roku wykupiła spółki ubezpieczyciela AXA: w Polsce, Czechach i na Słowacji. W Polsce przejmującą firmą jest Uniqa (pisana z małych liter) i pod taką nazwą będą występowały połączone firmy. Jakie zmiany niesie fuzja dla współpracujących pośredników ubezpieczeń?

Integracja systemów

Wszyscy agenci Uniqa i AXA otrzymali na swoje konta szczegółowe informacje, w tym wiadomości, jakie produkty (Uniqa czy AXA) będą stosowane po pełnym połączeniu.
Ze wspólnego dorobku obu firm wybrano najlepsze produkty, rozwiązania organizacyjne
i techniczne, które będą reprezentować nową spółkę. Zdecydowano, że praktyczne zawieranie ubezpieczeń będzie się odbywało w programie, który do tej pory posiadała AXA. Uprawnienia i dostępy do systemu muszą zostać nadane przed 1 kwietnia br., czyli datą faktycznego połączenia firm. Zespolenie i uspójnienie dwóch różnych systemów informatycznych jest skomplikowaną procedurą i nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty.

Zmiany na lepsze?

Integracja UNIQA  i AXA postępuje w różnym tempie. Pierwszą znaczącą dla klienta zmianą jest stworzenie nowej strony internetowej. Od 12 lutego 2021 roku ubezpieczyciele działają pod wspólną domeną znajdującą się pod adresem: www.uniqa.pl. Nowa strona internetowa, łączy w sobie wszystkie funkcjonalności poprzednich adresów internetowych, w tym platformę do zakupu ubezpieczeń Uniqa. Klienci AXA mogą nadal zgłaszać na stronie szkody i roszczenia oraz  logować się na swoje konta. Domena AXA została wyłączona z użytku – pod starym adresem zostaniemy automatycznie przekierowani.
W kolejnych tygodniach startuje wspólna kampania reklamowa pod hasłem Pomyśl, ile można zdziałać razem.

Celem kampanii będzie przekonanie klientów do korzyści, jakie daje fuzja obu spółkom.

Model biznesowy Uniqa pozostaje niezmienny – firma nadal stawia na klientocentryczne podejście. Jak mówi Maciej Czyż, dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta w połączonych UNIQA i AXA:

– Stale badamy satysfakcję naszych klientów z obsługi i likwidacji szkód. Dzięki temu wiemy, jakie są ich problemy, potrzeby i oczekiwania. Najważniejsze jest to, aby proces połączenia sprawiał jak najmniej problemów, by kontakt z nami był jak najprostszy, likwidacja szkód uczciwa i sprawna, a komunikacja zrozumiała i szybka. Są to cele, które napędzają wszystko, co robimy.

Dla przypomnienia: w Polsce UNIQA stała się nowym właścicielem pięciu spółek.
Są to: AXA Ubezpieczenia TUiR, AXA Życie TU, AXA Polska, AXA Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych i AXA Powszechne Towarzystwo Emerytalne. Transakcja zakupu nie obejmuje innych firm działających pod marką AXA takich jak: AXA Partners, AXA Assistance
i AXA XL.​ Dzięki fuzji austriacka grupa ubezpieczeniowa UNIQA stała się piątą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Polsce. Szefem całej Grupy UNIQA w Polsce został Marcin Nedwidek – dotychczasowy Prezes Zarządu AXA Ubezpieczenia TUiR S.A, a do zarządu weszli także: Adam Łoziak, Jarosław Matusiewicz, Mariusz Wójcik, Daniela Sotirovic oraz Jakub Machnik. 

Poprzedni wpis
Q&A

Ubezpieczenie karnoskarbowe od kar finansowych z ZUS, PIP i Urzędu Skarbowego

Następny wpis

Jaka forma działalności jest najlepsza przy zakładaniu agencji ubezpieczeniowej?