Ubezpieczenie szkolne InterRisk z ochroną przed hejtem w Internecie

Dzieci i młodzież są coraz częściej narażone na hejt, czyli obrażanie, ośmieszanie czy poniżanie o różnym stopniu agresywności. Jak pokazują badania m.in. instytutu Kantar TNS już ponad połowa młodych Polaków jest co roku obiektem kpin. Negatywne komentarze ze strony rówieśników dotyczące wyglądu, stylu ubierania się, seksualności i poglądów. Coraz częściej złośliwe opinie przenoszą się z codziennego życia do Internetu i uznawane są za jedną z form cyberprzemocy.

Jak pomóc dziecku narażonemu na hejt?

InterRisk w ramach ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków EDU Plus w Opcji Hejt Stop organizuje ubezpieczonym wsparcie psychologiczne, prawne oraz informatyczne, by w przypadku pojawienia się internetowego hejtu szybko i adekwatnie zareagować.

Pomoc specjalisty IT- czym jest i co obejmuje?

Pomoc informatyczna w opcji Hejt Stop oferowanego przez InterRisk ubezpieczenia szkolnego EDU Plus udzielana jest przez 24 godziny na dobę w każdy dzień roboczy. Celem tej usługi jest zwiększenie bezpieczeństwa Ubezpieczonych na portalach społecznościowych, w szczególności wsparcie w przypadku włamania na prywatne konto lub profil.

W zakresie znajduje się m.in. pomoc specjalisty IT w:
• usunięciu lub zatrzymaniu dostępu do negatywnych lub bezprawnie udostępnionych informacji o Ubezpieczonym na urządzeniu Ubezpieczonego
• zabezpieczeniu konta za pomocą weryfikacji dwuetapowej
• reakcji w przypadku nieautoryzowanego dostępu
• skonfigurowaniu powiadomień o nierozpoznanych logowaniach do kont
• usunięciu niepożądanych aplikacji, gier, witryn i reklam
• szyfrowaniu wiadomości z powiadomieniami


Ponadto w przypadku włamania na konto Ubezpieczony otrzyma m.in. informacje:
• jak postępować po kradzieży danych
• jak zabezpieczyć pozostałe konta oraz dostępy, m.in. do bankowości internetowej
• kogo zawiadomić o włamaniu
• o potrzebnych dokumentach, aby odzyskać profil

Wsparcie psychologiczne w opcji Hejt Stop- na jaką pomoc może liczyć poszkodowany?

Pomoc psychologiczna niejednokrotnie jest nieodzowna z przypadku doświadczeń przemocy internetowej. W Opcji Hejt Stop oferowanej w ubezpieczeniu EDU Plus Ubezpieczony ma możliwość skorzystania z konsultacji przez dyplomowanych psychologów.

Podstawą do skorzystania z pomocy w Hejt Stop są takie sytuacje, jak:
• znieważenie lub zniesławienie w sieci
• gnębienie w wirtualnej przestrzeni
• agresywne, obraźliwe działania w sieci (np. komentarze lub opinie na temat Ubezpieczonego)
• rozpowszechnianie nieprawdziwych lub niepożądanych prywatnych informacji w sieci lub rozpowszechnianie w sieci zdjęć Ubezpieczonego
• deepfake (czyli techniki obróbki obrazu, w której istnieje możliwość dopasowania twarzy do innego ciała)
• szantaż
• inne działania przemocowe w sieci w stosunku do Ubezpieczonego.

Pomoc prawna dla objętych ubezpieczeniem Edu Plus

Pomoc prawna podobnie, jak pomoc psychologiczna udzielana jest w każdy dzień roboczy telefonicznie lub mailowo w godzinach 08:00-20:00. Ubezpieczeni są obsługiwani przez prawników z tytułem zawodowym. Usługi z zakresu pomocy prawnej są nielimitowane.

InterRisk w Opcji Hejt Stop w ubezpieczeniu Edu Plus zapewnia porady oraz pomoc w przygotowaniu pism w sytuacjach:
• interwencyjnej;
• zgłoszenia przypadku do organów ścigania;
• zawezwania do zaprzestania działań;
• zawezwania do usunięcia wpisu lub komentarza;
• żądania blokady konta mailowego lub społecznościowego;
• wezwania do naprawienia szkody;


Ponadto prawnicy przekazują wzory pism przy: sporządzeniu reklamacji, uzupełnieniu formularzy, powiadomień i zgłoszeń wymaganych do powiadomienia o zaistnieniu zdarzenia w sieci, opracowaniu dokumentów do organów ścigania o możliwości popełnienia przestępstwa, konkretyzacji roszczeń z tytułu zadośćuczynienia w stosunku do sprawcy zachowania.

Przed hejtem i przemocą w sieci może uchronić nas skuteczne ubezpieczenie

Każdy z nas wie, jak bolesne w każdym wieku potrafią być negatywne komentarze, złośliwe opinie rozpowszechniane nie tylko w małych, zamkniętych grupach, ale także na forach internetowych, czy w portalach społecznościowych. Cybermobbing to kolejne działanie z listy niepożądanych, a coraz częściej się pojawiających wśród nastolatków.

Dla rodzica najważniejsze jest, by wiedzieć, jak wesprzeć dziecko, które jest znieważane lub zniesławiane w sieci. Błyskawiczny dostęp do porady informatyka, ale także prawnika i psychologa ma tutaj kluczowe znaczenie.

InterRisk w Opcji Hejt Stop, ubezpieczenia EDU Plus postarał się w jak najlepszym stopniu wyposażyć rodziców w te narzędzia.


Poprzedni wpis

COMPENSA RODZINA – kompleksowy produkt ubezpieczenia nieruchomości

Następny wpis

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu – kiedy jest możliwe?