Celem agenta ubezpieczeniowego jest większa liczba klientów, większa ilość sprzedanych polis, a co za tym idzie – prowizje i pieniądze. Problemem jest czas, który agent traci na powtarzalne czynności będące codziennością w jego pracy. Rozwiązaniem jest CRM, który pomoże wiele z nich zautomatyzować.
Czego dowiesz się z artykułu? Hide
Po co agentowi CRM?
Analizując poniższe problemy, szybko zrozumiesz, czy Tobie również potrzebny jest CRM:
- Obsługa klienta nie przebiega tak szybko jak byś chciał i traci na jakości?
- Przeszukujesz skrzynkę odbiorczą lub historię połączeń w celu uzyskania numeru klienta lub przypomnienia, kiedy ostatni raz rozmawialiście i co ustaliliście?
- Każdemu klientowi oferujesz to samo? Trudno Ci spersonalizować oferty na podstawie informacji, jakie zgromadziłeś od Twoich klientów?
- Twój zespół lub Ty sam masz problemy organizacyjne i zdarza się, że klienci idą do konkurencji, bo nikt do nich nie zadzwonił?
- Tracisz kontakty do klientów, bo osoby z którymi współpracujesz odchodząc zabierają je ze sobą?
- Poświęcasz dużo czasu na ręczne obliczenia, analizy procesu sprzedaży i rozliczanie prowizji?
- Boisz się kontroli KNF dotyczących zbierania zgód RODO, APK i bezpieczeństwa przechowywania danych?
Korzyści
Jeżeli utożsamiasz się z którymkolwiek z punktów – przetestuj bezpłatnie Berg System i sprawdź jak może zmienić się Twoja praca. CRM rozwiąże wszystkie najistotniejsze problemy, z którymi na co dzień się borykasz. Jeśli działasz sam, CRM będzie jak Twój podręczny dysk – zastąpi to co trzymasz w głowie, notesie, w telefonie i na komputerze w różnych folderach i plikach.
Jeśli zaś jesteś właścicielem multiagencji, będziesz miał wgląd w procesy sprzedaży handlowców, w ich zadania i grafiki. W łatwy sposób wychwycisz czynniki hamujące sprzedaż i unikniesz dużej ilości nieporozumień. Twój zespół będzie również sprawniej przekazywał sobie sprawy klientów.
Wyobraź sobie, że nie musisz już tracić czasu i że w końcu możesz zająć się tym, co daje Ci zyski – sprzedażą. CRM automatyzuje powtarzalne czynności. Wysyła do klientów przypomnienia o płatności za ratę, o kończącej się umowie, ale też wiadomości SMS z informacją o promocji czy z życzeniami. Jednym kliknięciem rozliczysz w nim również prowizję z różnych towarzystw przypisaną do każdego agenta.
Jakie funkcje ma CRM?
- gotowy formularz RODO, który pobierasz jako link i wysyłasz klientowi do wypełnienia i potwierdzenia za pomocą kodu SMS, zupełnie tak jak w banku podczas wykonywania przelewu,
- narzędzia wspierające wykonanie APK,
- kartoteka klienta, która działa jak wirtualny notatnik z wszystkimi informacjami z APK i dokumentami klienta. Masz tam tagi, filtry, więc dokonasz segmentacji Twoich klientów i wyodrębnisz grupy “pewniaków”, którzy chętnie dokupią kolejne ubezpieczenie.
Berg System pomoże Ci nie tylko usprawnić Twoją pracę, ale też wesprze Cię w zarządzaniu relacjami z klientami oraz w identyfikowaniu i zaspakajaniu potrzeb klientów. CRM, to coś, w co w dobie cyfryzacji, ale i rosnących oczekiwań klientów wyposażony powinien być każdy współczesny agent ubezpieczeniowy.