Dlaczego CRM to “must have” współczesnego agenta?

Celem agenta ubezpieczeniowego jest większa liczba klientów, większa ilość sprzedanych polis, a co za tym idzie – prowizje i pieniądze. Problemem jest czas, który agent traci na powtarzalne czynności będące codziennością w jego pracy. Rozwiązaniem jest CRM, który pomoże wiele z nich zautomatyzować.

Czego dowiesz się z artykułu? Hide
  1. Po co agentowi CRM?
    1. Korzyści
  2. Jakie funkcje ma CRM?

Po co agentowi CRM?

Analizując poniższe problemy, szybko zrozumiesz, czy Tobie również potrzebny jest  CRM:

  • Obsługa klienta nie przebiega tak szybko jak byś chciał i traci na jakości?
  • Przeszukujesz skrzynkę odbiorczą lub historię połączeń w celu uzyskania numeru klienta lub przypomnienia, kiedy ostatni raz rozmawialiście i co ustaliliście?
  • Każdemu klientowi oferujesz to samo? Trudno Ci spersonalizować oferty na podstawie informacji, jakie zgromadziłeś od Twoich klientów?
  • Twój zespół lub Ty sam masz problemy organizacyjne i zdarza się, że klienci idą do konkurencji, bo nikt do nich nie zadzwonił?
  • Tracisz kontakty do klientów, bo osoby z którymi współpracujesz odchodząc zabierają je ze sobą?
  • Poświęcasz dużo czasu na ręczne obliczenia, analizy procesu sprzedaży i rozliczanie prowizji?
  • Boisz się kontroli KNF dotyczących zbierania zgód RODO, APK i bezpieczeństwa przechowywania danych?

Korzyści

Jeżeli utożsamiasz się z którymkolwiek z punktów – przetestuj bezpłatnie Berg System i sprawdź jak może zmienić się Twoja praca. CRM rozwiąże wszystkie najistotniejsze problemy, z którymi na co dzień się borykasz. Jeśli działasz sam, CRM będzie jak Twój podręczny dysk – zastąpi to co trzymasz w głowie, notesie, w telefonie i na komputerze w różnych folderach i plikach.

Jeśli zaś jesteś właścicielem multiagencji, będziesz miał wgląd w procesy sprzedaży handlowców, w ich zadania i grafiki. W łatwy sposób wychwycisz czynniki hamujące sprzedaż i unikniesz dużej ilości nieporozumień. Twój zespół będzie również sprawniej przekazywał sobie sprawy klientów.

Wyobraź sobie, że nie musisz już tracić czasu i że w końcu możesz zająć się tym, co daje Ci zyski – sprzedażą. CRM automatyzuje powtarzalne czynności. Wysyła do klientów przypomnienia o płatności za ratę, o kończącej się umowie, ale też wiadomości SMS z informacją o promocji czy z życzeniami. Jednym kliknięciem rozliczysz w nim również prowizję z różnych towarzystw przypisaną do każdego agenta.

Jakie funkcje ma CRM?

  • gotowy formularz RODO, który pobierasz jako link i wysyłasz klientowi do wypełnienia i potwierdzenia za pomocą kodu SMS, zupełnie tak jak w banku podczas wykonywania przelewu,
  • narzędzia wspierające wykonanie APK,
  • kartoteka klienta, która działa jak wirtualny notatnik z wszystkimi informacjami z APK i dokumentami klienta. Masz tam tagi, filtry, więc dokonasz segmentacji Twoich klientów i wyodrębnisz grupy “pewniaków”, którzy chętnie dokupią kolejne ubezpieczenie.

Berg System pomoże Ci nie tylko usprawnić Twoją pracę, ale też wesprze Cię w zarządzaniu relacjami z klientami oraz w identyfikowaniu i zaspakajaniu potrzeb klientów. CRM, to coś, w co w dobie cyfryzacji, ale i rosnących oczekiwań klientów wyposażony powinien być każdy współczesny agent ubezpieczeniowy.


Poprzedni wpis

JD Compliance nowym partnerem Mapy Agentów

Następny wpis
Czy agent ubezpieczeniowy może mieć dostęp do obsługi compliance na takim samym poziomie jak zakład ubezpieczeń?

Czy agent ubezpieczeniowy może mieć dostęp do obsługi compliance na takim samym poziomie jak zakład ubezpieczeń?